VAIMO för Magento BI

 fatta bättre och smartare beslut med MAGENTO BI

Magento BI är inte bara ytterligare ett verktyg som visualiserar data

Magento BI ger dig insikt i hur din verksamhet presterar och vad du kan förbättra. 

Företag blir ofta överösta med data utan någon direkt användbar information. Data är utspridd över flera olika analysverktyg, t ex i Google Analytics, Magento, AdWords och Facebook Ads, men med Magento BI får du full överblick av alla KPI:er, i ett och samma ”datavaruhus”.

Ta kontroll över din data och låt Magento BI göra jobbet.

Fördelarna med Magento BI

En central källa för all din data

Mät allt snabbare

Ta bättre beslut för din verksamhet

Sätt magento bi i arbete

AVANCERAD ÄR BARA FÖRNAMNET NÄR DET KOMMER TILL ATT BESKRIVA  MAGENTO BI:S ANALYTISKA FÖRMÅGA

Gruppanalys

Utvärdera hur din tillväxt påverkar kundbeteende, från optimering av konvertering till kundlojalitetsprogram.

churnanalys

Enkel spårning för att vidta åtgärder när kunder är på väg att avvika och få insikt i hur du minskar avvikelsefrekvensen genom feedback från kunder och beteendeanalys.

ROI – Marknadsföring

Precisera dina mest framgångsrika kampanjer och kanaler genom att ta reda på avkastning på investering med hjälp av kundförvärvskostnad och kundens livstidsvärde.

INTÄKTSANALYS

Beräkna intäkterna konsekvent och exakt, där en samlad informationskälla säkerställer att du har total kontroll.

EMAIL-SEGMENTERING

Skapa riktade listor baserade på kundattribut som köpbeteende, kundens livstidsvärde, datum för senaste köp, etc och förbättra din e-postmarknadsföring.

HOLIDAY PERFORMANCE

Använd data för att förbättra annonsutgifterna på viktiga shoppingdagar, säkerställ inventeringskostnaden och planera en uppföljningsstrategi för att omvandla julshoppare till kunder för livet.

Rapportexempel via Magento BI

”Magento BI är helt automatiserad med rapporter som presenterar data utan handpåläggning och tidsåtgång. Helt enkelt en automatiserad tidssparare!”

Patrick Björnbom,
eCommerce Strategist på Vaimo

Vill du veta mer? Boka en demo:

RAPPORTOMRÅDEN SOM ÄR TILLGÄNGLIGA VIA MAGENTO BI
• Affinitetsanalys*

• Analysera lagersaldo*

• Analysera returer*

• Kategorianalys*

*Notering: tillgänglig som expertanalys. Kontakta oss om du vill veta mer om skräddarsydda lösningar.

• Definiera tillväxtavvikelse inom handeln*

• Defining customer concentration

• Avkastning på investering – marknadsföring

• Aktualitets-, frekvens-, och monetär-analys

• År för år, månad för månad, vecka för vecka

• Commerce Churn

• Förväntat livstidsvärde (kund)

• Gränsvärde för fri frakt

• Helpdesk-rapport: Desk.com

• Helpdesk-rapport: Zendesk

• Reporting on a retail calendar

• Spåra mål mot faktiska mätvärden

• Kupongkodsanalys