Set Descending Direction
  • HELLY HANSEN

    HELLY HANSEN

    Helly Hansen ville skapa en perfekt blandning av varumärke och handel i syfte att vägleda och inspirera kunderna genom att mixa innehåll och berättande i kundresan. Helly Hansen har även andra webbplatser för B2B, skor, etc med fokus på att skapa enighet i utseende och känsla.

    • 40% minskad avvisningsfrekvens
    • 68% ökning i tid spenderad på sajten
    • 32% ökad konvertering
    • 56% förbättring i genomsnittlig laddningstid
    Läs mer om HELLY HANSEN
  • ABSOLUT ART

    ABSOLUT ART

    Absolut, det hyllade svenska vodka-varumärket, såg ett behov att demokratisera konst och skapa en plattform för konstnärer, konstkuratorer och konstsamlare där konstverk i begränsade upplagor görs tillgängliga till en rimlig kostnad.

    • 77%  fler sessioner

    • 105%ökning i trafik från mobilen

    • 44%  minskning i genomsnittlig sidladdningstid

    • 275% ökning i organiskt sök

    Läs mer om ABSOLUT ART
  • BAUHAUS Sverige

    BAUHAUS Sverige

    BAUHAUS ville skapa en onlinemiljö som skulle passa både B2C- och B2B-kunder och som gav dem virtuella verktyg för att underlätta shoppingen. Vaimo hjälpte BAUHAUS uppnå detta genom att bygga anpassade funktioner på webbplatsen, såsom guider som hjälper kunderna att göra rätt val av produkter baserat på typ av projekt som kunden ska genomföra.

    • 120% - ökning av intäkter de senaste 12 månaderna
    • 75 000 besökare per dag under högsäsong
    • 10% ökat genomsnittligt ordervärde
    •  58 000 besökare per dag under normalsäsong
    Läs mer om BAUHAUS Sverige
  • PROACTIV+

    PROACTIV+

    Guthy-Renkers Proactiv+ webbutik byggdes på hårdkodade, oflexibla mallar som påverkade butikens stabilitet. Man ville gå över till en responsiv design för att tillgodose en mobildriven målgrupp, förbättra kundupplevelsen och göra det lättre att uppdatera webbplatsen internt. 

    • 110% ökning i organiskt sök

    • 100% fler sessioner

    • 90%  ökning i intäkter

    • 125% ökning av transaktioner på mobil

    • 155% ökning av intäkter på mobil

    Läs mer om PROACTIV+
  • FJÄLLRÄVEN

    FJÄLLRÄVEN

    Fjällrävens huvudsakliga mål var att erbjuda sina produkter direkt via webbplatsen som förmedlar varumärkets engagemang i utomhusaktiviteter och erbjuder funktionella guider och råd om hur och var man kan använda kläderna och redskapen.

    • 45%   - ökning i antal nya besökare
    • 45%   - ökning i sessioner på sajten
    • 90%   - ökning i trafik från mobil
    • 135% - ökning i transaktioner på mobil
    • 45%   - ökning av intäkter
    Läs mer om FJÄLLRÄVEN
  • BJÖRN BORG

    BJÖRN BORG

    Björn Borg ville göra sin e-handelplats mer användarvänlig, förbättra betalningsprocessen och göra den mer kostnadseffektiv. Valet föll på Magento genom rekommendation från andra e-handlare. Tack vare stor kunskap och expertis inom e-handel valdes Vaimo som leverantör av plattformen.

    • 50 % - Ökad konvertering
    • 15 % - Minskning av övergivna varukorgar
    Läs mer om BJÖRN BORG
  • GANT

    GANT

    GANT hade en tydlig visuell vision av vad de ville åstadkomma med sin e-handel. Vaimo tog fram projektplaner, specifikationer och gränssnitt som levererade ett fantastiskt resultat.

    • 340% - Fler beställningar
    • 290% – Ökad konvertering
    • 50% – Lägre driftskostnader
    Läs mer om GANT
  • Tilbords

    Tilbords

    Tilbords grundades för 160 år sedan och är Norges ledande återförsäljare av köksartiklar, porslin och interiörprodukter med cirka 130 butiker belägna runtom i landet. Med tanke på den ökade populariteten för näthandel är en e-handelplatsen en mycket viktig komponent på en högt konkurrensutsatt marknad.

    • 38% – Ökning av genomsnittligt ordervärde
    • 34% – Ökad konvertering
    • 45% – Mer trafik
    Läs mer om Tilbords
  • Cape Union Mart

    Cape Union Mart

    Huvudprojektet hade fem viktiga mål: att byta plattform till Magento, attrahera kunder, hantera ett betydligt större antal transaktioner på nätet och integrera Magento i den aktuella miljön. Att utöka Cape Union Marts närvaro i olika online-miljöer och öka kundengagemang var också en del av målet.

    • 140% - Ökning i trafik
    • 650% - Ökning i transaktioner
    • 235% - Ökning i konvertering
    • 600% - Ökade intäkter
    Läs mer om Cape Union Mart
  • BAUHAUS Danmark

    BAUHAUS Danmark

    BAUHAUS Danmark ville kunna presentera sitt omfattande sortiment av produkter på sin webbplats och enkelt överföra innehåll. De insåg att de fysiska reklambladen ofta inte nådde kunderna och man ville ha ett digitalt och responsivt sätt att kommunicera med kunderna via dator, mobil och surfplatta.

    • 130% - ökning av intäkter de senaste 12 månaderna
    • 55 000 besökare per dag under högsäsong
    • 28 000 besökare per dag under normalsäsong
    • 47% besökare från mobil
    Läs mer om BAUHAUS Danmark
  • VALLILA INTERIOR

    VALLILA INTERIOR

    Vallilas vision var att bygga en webbutik som skulle erbjuda en kommunikationskanal till deras kunder och en unik varumärkesupplevelse. Självklart behövde företaget en responsiv webbplats för att tillgodose kunder som besöker webbplatsen från olika enheter. Vallila ville utveckla en e-handelsplats på en flexibel plattform som skulle tillåta expandering till globala marknader tillsammans med en erfaren lösningsleverantör.

    • 135% - ökning i antal besökare på mobil
    • 40% - ökning i antal besökare på dator
    • 250% - ökning i transaktioner på mobil
    • 265% - ökning av intäkt på mobil
    Läs mer om VALLILA INTERIOR
  • TIMCO

    TIMCO

    TIMco behövde en e-handelsplattform som skulle kunna stödja den dagliga verksamheten i och med en ökande komplexitet till följd av en växande B2B-verksamhet. Företaget ville ha en ny e-handelslösning som kunde hantera varje enskild kunds unika prisstruktur, rabatter och fraktvillkor. Realtidsdata om lagerstatus, produkter, order och nya kunder behövde synkas direkt till Magento, något deras tidigare webbplatsen inte kunde göra.

    • 40% - Ökning i organiskt sök
    • 30% - Ökning i sessioner på webbplatsen
    • 20% - Ökning i intäkter
    • 30% - Fler sidvisningar
    Läs mer om TIMCO
Set Descending Direction

Vill du veta mer? Kontakta oss