Vaimo kunder når ständigt nya höjder när vi jobbar med dem för att driva framgång i digital handel. Och med kunder över flera sektorer och industrier kan framgång te sig i olika former. Det kan vara en förbättrad kundupplevelse, större affärseffektivitet eller tillväxt i försäljning online. Vad det än är, arbetar Vaimo nära våra kunder för att leverera funktioner och lösningar som leder till konkreta resultat. I den första av flertalet artiklar ska vi utforska några av våra kunders bästa funktioner som hjälper dem att påskynda sin försäljning online och växa sina digitala fotspår.

”Build Your Own” med I.Ma.Gi.N. Jewels

I.Ma.Gi.N. Jewels har en e-handelssida som passar den moderna kundens krävande behov. En viktig del av sitt förstärkta kundupplevelsepussel är den innovativa ”Build Your Own”-funktionen. Detta gör det möjligt för kunder att bygga och anpassa sina egna halsband, lägga till berlocker för att passa deras stil och personlighet. Kunderna kan också gravera produkter med ett personligt meddelande av eget val som de ständigt kan bära med sig. För en verkligt personlig upplevelse låter den Vaimo-utvecklad funktionalitet användarna att ta sig igenom den här processen i realtid – med en omedelbar bild av hur produkten ser ut i verkligheten.

BAUHAUS Sveriges end-to-end kundupplevelse

BAUHAUS Sverige förstärker kundupplevelsen med sin banbrytande sista-mil-leverans. Pilotprojektet gick live i början av 2018 och har BAUHAUS Sveriges egen logistiklösning med stöd av en inbyggd intern app för BAUHAUS-anställda som stöder leveranser för både B2B- och B2C-kunder. Den interna appen styr flödet för förare och distributionscenterpersonal. Det finns också en integration med ett PTV-system för routing av leveranser och ett modifierat Magento Commerce orderflöde. Denna funktion tar bort all friktion från hemleveransupplevelsen, eftersom kunderna kan spåra och granska beställningar i realtid. Detta har lett till ökad kundtillfredsställelse och egagemang hos de anställda.

Selvers optimerade plockarresa

Selver driver ett distributionscenter dedikerat till att fulborda ordrar online. Med hjälp av orderhantering och genom ett antal Vaimo-utvecklade konfigurerbara element optimeras lagerhämtarnas rutter för effektivitet. Det betyder att plockare kan slutföra ordrar på snabbast möjliga tid på kortaste möjliga väg. Dessutom har Selver, med hjälp av data, arrangerat distributionscentret så att plockare har enkel åtkomst till de mest populära (och mest beställda) vardagliga produkterna. Allt detta ger Selver-plockare en enklare och mer intuitiv process som sedan skickas till kunden genom snabbare leveranser på nätet.

Lounge Co’s Produktkonfigurator

Vaimo utvecklade en produktkonfigurator som gör det möjligt för kunderna att enkelt följa steg för att välja sofftyp, följt av storlek, tyg och fötter. Byggd med React ersätter konfiguratorn helt standardmetoden för alternativval på konfigurerbara produkter. Genom att utveckla konfiguratorn använder The Lounge Co. visualisering så att kunderna verkligen kan visualisera vad de köper utan att behöva se produkten i sig.

Hantera användargenererat innehåll med Helly Hansen

Som en del av Helly Hansens Magento 2-byggnation, implementerades användargenererat innehåll (UGC) på webbplatsen för att driva konvertering och för att bygga förtroende. Med hjälp av Yotpo-plattformen kan Helly Hansen använda sig av makten som sociala bevis är genom att integrera UGC genom hela användarresan. Detta är särskilt kraftfullt inom e-handelsarenan där konsumenterna efterlyser validering och försäkran från sina likasinnade före inköp. För att se hur UGC fungerar i praktiken, spana in denna kundstudie för att se hur Vaimo ökade Helly Hansens online YoY-försäljning med 45% med Yotpo-integrationen.

Bygg din dröm-Jaguar med Nic. Christiansen Group

Som svar på den stora efterfrågan på konceptet av Jaguars nya I-PACE-modell, levererade Vaimo en sida för konvertering där kunderna kunde registrera sitt intresse för fordonet. Lösningen gör det möjligt för kunderna att gå igenom fyra intuitiva steg och lägga in detaljer om den bil de skulle vilja köpa. Detta beräknar ett övergripande pris och leder till en slutlig utcheckningssida. Webbplatsen förbinder kunderna efter eget val med full insyn i visuella detaljer och prissättning, vilket ger dem en känsla av att de har förbeställt bilen.

Världsledande E-handelsleverantör

Vaimo är en strategisk partner och helhetsleverantör inom e-handel och omnikanal. Vi hjälper företag över hela världen att kraftigt öka sin försäljning med digitala lösningar i alla kanaler inom såval B2C som B2B.

Vaimo är en av de allra främsta leverantörerna av Magento i världen med över 300 medarbetare i 12 länder.