Kundstudie

Proactiv+

Proactiv+ är ett skönhetsmärke med ett trestegsprogram för regngöring specifikt designat för att minska akne och förbättra hyn generellt. Proactiv+ var ursprungligen lanserad av Guthy-Renker, ett marknadsföringsföretag från Kalifornien som marknadsför produkter direkt till köparna via tv-reklam, informationsreklam, telefonförsäljning, brev, e-mail och online. Idag är märket majoritetsägd av Nestlé Skin Health.

Utmaningen

Guthy-Renkers Proactiv+ tidigare webbutik byggdes på hårdkodade, oflexibla mallar som påverkade butikens stabilitet. Man ville gå över till en responsiv design för att tillgodose en mobildriven målgrupp, förbättra kundupplevelsen och göra det lättre att uppdatera webbplatsen internt.

Lösningen

Vaimo byggde Proactiv+ nya webbplats från grunden efter en initial migrering till Vaimos infrastruktur för att förbättra webbplatsens prestanda. Fokus i projektet låg på att skapa en skräddarsydd, smidig köpprocess som enkelt leder kunder genom tre enkla steg för att sätta ihop sitt hudvårdskit, för att tillsist nå kassan. Tidigare började besökarna sin resa på mobilen, för att sedan byta till dator vid själva köpet. Nu slutför de sina köp via mobilen och som ett resultat har konverteringen ökat.

%

Ökning av organiska sökningar

%

Ökning av antal köp via mobil

%

Fler sessioner

(Vid jämförelse mars 2016-aug 2016 till aug 2015-feb2016)

%

Ökad omsättning

%

Ökning av omsättning via mobil

”Vaimo has created a website that is 100% driven to increase conversion, with a customized user experience that allows our customers to easily put together their Proactiv+ packages and pay via mobile or tablet.”

Sandy Pattisson
Systems and Operations Director, The Proactiv Company

IMPLEMENTERADE FEATURES

• UNIK ANVÄNDARUPPLEVELSE

• SKAPA PAKET PÅ SPRÅNG

• VAIMO CMS

• RIKT INNEHÅLL

• INTEGRATION MED SKYDDANDE SYSTEM

• FULLT RESPONSIV

PROJEKTLEVERANS

Guthy-Renker var väldigt nöjda med projektet från start då samarbetet mellan teamen på båda sidor började bra, vilket fortsatte utvecklas under projektets gång. Vaimos UX-designer använde Invision, ett verktyg som tillåter honom att regelbundet publicera de hemsidor som är under utveckling på en delbar plattform istället för att förhålla sig till tidskrävande möten. Det här betyder att båda teamen kunde interagera på en plattform och Guthy-Renkers team kunde kommentera och diskutera designen under utvecklingsfasen.

”We switched from a legacy eCommerce platform to Magento in 2013 as we needed more flexibility and more up-to-date functionality and regular innovation. After we thoroughly trawled the market with a full scoping exercise, we decided that Magento was the best product fit for our business and would help us achieve the growth targets across our European markets.”

Sandy Pattisson
Systems and Operations Director, The Proactiv Company

FRAMTIDA E-HANDELSPLANER

Guthy-Renker utvärderar just nu produkter för Magento 2 med Vaimo. De planerar även att flytta sina återstående åtta markander i Europa (Österrike, Danmark, Finland, Tyskland, Irland, Norge, Sverige och Schweiz) till Magento och där använda Vaimos nya design. Guthy-Renker har som mål att lansera de återstående marknaderna tidigt 2017 och sedan expandera till nya marknader i Europa.

”Vaimo offered us the chance to really leverage their experience in eCommerce and with Magento. From the very beginning, the hearth and soul of Vaimo came across very well, and we felt the same values echo throughout the project. There is a strong work ethic and a desire to deliver the best possible result – consistently. We’ve been very happy working with the team at Vaimo.”

Sandy Pattisson
Systems and Operations Director, The Proactiv Company

VISIT THE WEBSITE

PROACTIV+

Ta del av inspirerande material från Proactiv+ nöjda kunder genom att besöka Proactivs sida.

Utvalda kundstudier

Bauhaus

BAUHAUS ville skapa en onlinemiljö som skulle passa både B2C- och B2B-kunder. Vaimo hjälpte BAUHAUS uppnå detta genom att bygga anpassade funktioner på webbplatsen, såsom guider som hjälper kunderna att göra rätt val av produkter baserat på typ av projekt som kunden ska genomföra.

Björn Borg

Björn Borg ville göra sin e-handelplats mer användarvänlig, förbättra betalningsprocessen och göra den mer kostnadseffektiv. Valet föll på Magento genom rekommendation från andra e-handlare. Tack vare stor kunskap och expertis inom e-handel valdes Vaimo som leverantör av plattformen.

 

Vaimo = hjärta på Samiska

Vi är certifierade Magento-experter och har tillhandahållit lösningar på plattformen sedan 2008. Genom att vara 100% fokuserade på Magento och ha ett eget team av 300+ e-handelsexperter med bred kompetens, ser vi till att din e-handelsplats fungera sömlöst med andra delar av din verksamhet. Vår medarbetare har stort kunnande och erfarenhet inom kärnan av e-handel - affärssystem, orderhantering och betalningssystem etc.