Kundstudie

GANT

GANT hade en tydlig visuell vision av vad de ville åstadkomma med sin e-handel. Vaimo tog fram projektplaner, specifikationer och gränssnitt som levererade ett fantastiskt resultat.

Utmaningen

I projektet GANT var det enkelt att definiera uppdraget. Dess föregående site, också baserad på Magento-teknologi, nådde inte upp till GANTs högt ställda förväntningar och problemen med att generera trafik och konvertera besökare till kunder framstod allt tydligare som ett hinder. Samtidigt insåg företaget att problemet inte låg hos den tekniska lösningen, utan snarare på det sätt den implementerats. Därför tog man kontakt med Vaimo.

Lösningen

Den föregående implementationen gjorde det uppenbart att plattformen bara är en av flera komponenter som måste fungera. Ibland kan tillvägagångssättet för att implementera mjukvaran vara än viktigare. Vaimo levererade ett förbättrat och omdesignat gränssnitt och en högpresterande backend-lösning. Vaimo skapade ett antal specialfunktioner med syftet att understödja högkvalitativ e-handel genom att driva mer trafik , förbättra konverteringen, öka genomsnittligt ordervärde, samt bygga varumärkestilltro.

%

Fler beställningar

%

Ökad konvertering

%

Lägre driftkostnad

Funktioner

• Fullskärmsupplevelse

• Fullt responsiv design

 

• Recensioner med BazaarVoice

• Rekommendationer med Rich Relevance

• Anpassningsbara kampanjmoduler

• Flexibla innehållssidor

• Specialanpassad kassa

• Intergration med Boniversum

”Vi valde Vaimo för att de bevisligen har levererat omfattande och komplexa e-handelsplatser med stor framgång. De utmärker sig som ett mycket drivet och kompetent team, inte bara inom Magento och e-handel, utan även inom affärssystem och logistik – det var extra viktigt för oss. Vaimos förmåga att att förstå GANTs unika förutsättningar och krav, deras flexibilitet, snabbhet och engagemang har visat sig vara ovärderligt. ”

Anna Carlqvist, GANT

Se andra kundstudier

Helly Hansen

Helly Hansen ville skapa en perfekt blandning av varumärke och handel i syfte att vägleda och inspirera kunderna genom att mixa innehåll och berättande i kundresan. Helly Hansen har även andra webbplatser för B2B, skor, etc med fokus på att skapa enighet i utseende och känsla.

Absolut Art

Absolut, det hyllade svenska vodka-varumärket, såg ett behov att demokratisera konst och skapa en plattform för konstnärer, konstkuratorer och konstsamlare där konstverk i begränsade upplagor görs tillgängliga till en rimlig kostnad.