Kundstudie

Fjällräven

Fjällrävens huvudsakliga mål var att erbjuda sina produkter direkt via webbplatsen som förmedlar varumärkets engagemang i utomhusaktiviteter och erbjuder funktionella guider och råd om hur och var man kan använda kläderna och redskapen.

Utmaningen

Innan september 2013 hade Fjällräven en enkel sajt som endast presenterade varumärket och produkterna såldes via återförsäljare. Fjällrävens huvudsakliga mål var att erbjuda sina produkter direkt via webbplatsen som förmedlar varumärkets engagemang i utomhusaktiviteter och erbjuder funktionella guider och råd om hur och var man kan använda kläderna och redskapen. Fjällräven ville berätta sin historia på ett responsivt och användarvänligt sätt – genom intervjuer, foton och videor.

Lösningen

Först lanserade Vaimo en enklare sajt för att sedan trappa upp med en förbättrad, helt responsiv webbplats under sommaren 2015. Vaimo utvecklade olika metoder som gjorde att Fjällräven kunde erbjuda sina kunder praktisk information om friluftsliv – från ett Instagram-flöde, instruktionsvideor till frågor och svar med friluftsexperter. Fjällrävens webbplats fokuserar på vilka kläder man ska ha på sig, vart man ska bege sig och vad man ska ta med sig vid specifika friluftsaktiviteter. Filmerna visa upp produkter och kollektioner med detaljerad information om varje produkt. Det finns också en separat “Explore”-flik som visar guider, Fjällrävens företagsansvar och två huvudsakliga evenemang som sponsras av varumärket.

%

Ökning i antal nya besökare

%

Ökning i trafik från mobil

%

Ökning i transaktioner på mobil

%

Ökning av intäkter

Funktioner

• Produktintegration med PIM från Exigus

• ERP-integration med Microsoft Dynamics AX

• Integration med Unifaun

• Produktförslag med Nosto

• “Get the look”-funktion

• “Remind me when back in stock”-funktion

• Instagram-flöde

• Store Locator

“När vi träffade Vaimo insåg vi direkt varför de är en av de främsta Magento-leverantörerna – de visste vad de pratade om och förstod vad vi förväntade oss av en e-handelsplats. Vaimo har visat gång på gång att de kan leverera den bästa designen och funktionaliteten, väl inom vår budget. Vi är mycket glada över att Vaimo har hjälpt oss att skapa en plattform för varumärket som visar våra produkter samtidigt som den motiverar våra kunder att njuta av naturen.”

Peter Moore
Webmaster på Fenix Outdoor E-com

Se andra kundstudier

Bauhaus

BAUHAUS ville skapa en onlinemiljö som skulle passa både B2C- och B2B-kunder. Vaimo hjälpte BAUHAUS uppnå detta genom att bygga anpassade funktioner på webbplatsen, såsom guider som hjälper kunderna att göra rätt val av produkter baserat på typ av projekt som kunden ska genomföra.

Proactiv+

Proactiv+ webbutik byggdes på hårdkodade, oflexibla mallar som påverkade butikens stabilitet. Man ville gå över till en responsiv design för att tillgodose en mobildriven målgrupp, förbättra kundupplevelsen och göra det lättre att uppdatera webbplatsen internt.

Vaimo = hjärta på Samiska

Vi är certifierade Magento-experter och har tillhandahållit lösningar på plattformen sedan 2008. Genom att vara 100% fokuserade på Magento och ha ett eget team av 300+ e-handelsexperter med bred kompetens, ser vi till att din e-handelsplats fungera sömlöst med andra delar av din verksamhet. Vår medarbetare har stort kunnande och erfarenhet inom kärnan av e-handel - affärssystem, orderhantering och betalningssystem etc.