Kundstudie

Björn Borg

Björn Borgs målsättning var att förbättra navigeringen och användarvänligheten på siten. Man ville även förbättra kostnadseffektiviteten och underlätta det dagliga arbetet för sitt utvecklingsteam. Dessutom behövde man addera funktionalitet, förenkla betalningsprocessen och driva på försäljningen.

Utmaningen

Björn Borgs målsättning var att förbättra navigeringen och användarvänligheten på siten. Man ville även förbättra kostnadseffektiviteten och underlätta det dagliga arbetet för sitt utvecklingsteam. Dessutom behövde man addera funktionalitet, förenkla betalningsprocessen och driva på försäljningen.

Lösningen

Även om Björn Borgs e-handel endast står för en liten del av den totala omsättningen i dagsläget, så är den viktig ur ett strategiskt perspektiv för försäljningen som helhet. Vaimo skapade en ny produktfiltreringsfunktion, adderade möjligheten att välja olika färger i produktvyn och utformade en presentation av relaterade produkter på produktsidan. Man implementerade även en snabbkassa med korsförsäljning. Lokalisering av valuta och språk förenklade köpprocessen ytterligare.

Besökare/dag

%

Förbättrad konvertering

%

Minsking av övergiven varukorg

Produkter

“En viktig del av projektets framgång var Vaimos kunniga backend- och frontendutvecklare. De visade ett stort engagemang och fanns tillgängliga under hela projektet.”

Jonas Lindberg Nyvang
Marketing & Communication Manager, Björn Borg

Se andra kundstudier

Bauhaus

BAUHAUS ville skapa en onlinemiljö som skulle passa både B2C- och B2B-kunder. Vaimo hjälpte BAUHAUS uppnå detta genom att bygga anpassade funktioner på webbplatsen, såsom guider som hjälper kunderna att göra rätt val av produkter baserat på typ av projekt som kunden ska genomföra.

Proactiv +

Guthy-Renkers Proactiv+ webbutik byggdes på hårdkodade, oflexibla mallar som påverkade butikens stabilitet. Man ville gå över till en responsiv design för att tillgodose en mobildriven målgrupp, förbättra kundupplevelsen och göra det lättre att uppdatera webbplatsen internt.