I den senaste numret av “Market“, skrev Kalle Östgren en artikel om shoppingbeteende med input från vår CCO, PJ Utsi.

Mobilen suddar ut gränsen mellan nätet och fysiska butiker, hemma och på stan, fritid och arbete. Och det gör dagens kundresa så kaotisk. Den är ett virrvarr som är extremt svårt att kartlägga och är, som Vaimos omnikanalstrateg PJ Utsi uttrycker det, ”ett moln av touchpoints där resan kan ta 30 olika stopp på vägen”.

Kundresan sker inte bara på nätet – det som styr är till stor del också vardagsfaktorer som när vi slutar jobba, om vi pendlar, när vi hämtar på dagis och hur nära vi har till butiker. Det viktiga för att handeln ska förstå mer av dagens digitala shoppingbeteende är att lyfta blicken från nätet.

Läs hela artikeln HÄR! 

 Vill du prata shoppingbeteende och omnikanal? Se till att kontakta oss!

Världsledande E-handelsleverantör

Vaimo är en strategisk partner och helhetsleverantör inom e-handel och omnikanal. Vi hjälper företag över hela världen att kraftigt öka sin försäljning med digitala lösningar i alla kanaler inom såval B2C som B2B.

Vaimo är en av de allra främsta leverantörerna av Magento i världen med över 300 medarbetare i 12 länder.