Ytterligare ett år har sprungit förbi. Och medan åren går, är en sak ständigt konstant: den uppåtgående trenden för e-handelsförsäljningen. Kundernas förändring i shoppingvanor och ny teknik från företagen för att möta kundernas behov har skapat en blomstrande e-handelssektorn. Men e-handelslandskapets dynamiska karaktär utgör också utmaningar för handlare. Det är trots allt svårt att veta vilka digitala intiativ som ska prioriteras, vad du ska fokusera dina ansträngningar på och hur du ska göra det för att få maximal effekt. Med detta i åtanke fick vi ta del av vår VD, David Holenders tankar kring de viktigaste trenderna som ditt företag borde ha koll på under 2019 för att ligga steget före konkurrenterna. 

Under trenderna ser vi att det starkt kretsar kring kundupplevelsen. Upplevelseeran, visar på vikten av en sömlös upplevelse när kunden kräver att varje touchpoint med företaget ska vara friktionsfri. Personalisering fortsätter stå högt på listan. Även voice tar sig in mer och mer i den moderna shopparens vardag. Direct-to-consumer (D2C) låter tillverkare att ha en närmare kontakt med kunden, vilket helt i tiden under upplevelseeran. Mobil blir också betydligt viktigare (om det ens är möjligt) när betalmetoder för mobilen utökas. Sociala medier, och social selling fortsätter att öka. Och framförallt ser vi en förändring för B2B inom e-handel. Läs allt om Davids trender i den längre artikeln här!

DAVID HOLENDER
VD & medgrundare

David Holender grundade Vaimo 2008 och är idag företagets VD, stationerad i vårt HQ i Stockholm. 

Connect with David on LinkedIn

Världsledande E-handelsleverantör

Vaimo är en strategisk partner och helhetsleverantör inom e-handel och omnikanal. Vi hjälper företag över hela världen att kraftigt öka sin försäljning med digitala lösningar i alla kanaler inom såval B2C som B2B.

Vaimo är en av de allra främsta leverantörerna av Magento i världen med över 300 medarbetare i 12 länder.