KUNDSTUDIE

Filippa K

Filippa K grundades 1993 i Stockholm och är ett framstående, Skandinaviskt modeföretag som designar och tillverkar tidlösa, unika plagg och accessoarer för både män och kvinnor. Dessa säljs i Filippa Ks 50 egna butiker på 20 marknader runt om i världen samt genom fler än 700 internationella återförsäljare, som t ex Selfridges, Liberty, Bijenkorf, NK, Stockmann och Illum. I maj 2014 lanserade Filippa K sin nya webbplats som gör det möjligt att köpa produkterna online.

Utmaningen

I maj 2014 lanserade Filippa K sin responsiva webbplats på Magento med hjälp av Vaimo. Hösten 2016 började e-handelsteamet på Filippa K oroa sig för att e-handelstillväxten började stagnera på Magento och mycket av rädslan kunde härledas till att de kände att det fanns en risk att plattformen inte skulle stödja ytterligare tillväxt.

LÖSNINGEN

Filippa K och Vaimo tog ett nytt grepp om e-handelsprojektet för att stödja den tillväxt som Filippa K behövde i sin e-handelsstrategi. Genom hårt arbete och ett ändrat tankesätt lyckades Filippa K tillsammans med Vaimo skifta fokus från begränsningar till möjligheter. En nystart av utvecklingen av plattformen med fokus på tillväxt gav snabbt mycket positiva resultat och utlöste en ny tillväxtfas där utvecklingstakten aldrig har varit högre och resultaten har varit långt bortom Filippa Ks förväntningar där e-handeln nu är tillväxtmotorn för hela företaget. Idag finns Filippa Ks e-handel representerad i 60 länder globalt.

 

 

%

Ökat antal besökare

%

Ökning av sidvisningar

%

Ökade intäkter

%

Ökning av konvertering online

%

Increase in transactions

%

Ökning av genomsnittligt ordervärde

%

Ökning av trafik från mobil

%

Ökning av transaktioner på mobil

(01.01.2017-31.12.2017 jämfört med 01.01.2016-31.12.2016)

“Vår nya webbplats är vacker och andas Filippa K. För oss är varje liten detalj viktig och vi är angelägna om att möta våra kunders höga förväntningar på service, enkelhet, stil och kvalitet. Den nya filippa-k.com får fram våra värderingar på ett mycket bra sätt. Att lansera en webbshop var en otroligt viktig milstolpe och ett första steg i att skapa en oöverträffad kundupplevelse och service i alla våra säljkanaler. Vi kommer att presentera kompletta kollektioner och kampanjer på nya sätt och addera fler tjänster. Självklart planerar vi även att erbjuda leveranser till fler marknader.”

Patrice Lusth, Omni-Channel Manager på Filippa K

FUNKTIONER

• Responsiv webbplats med snabbkassa

• Olika visningar för kategorilistningar och produktsidor

• Integration med Adobe Scene 7 för bildvisning och zoom

• Skyltfönster med olika stilar

• Kombinerad scroll- och sticky-lösning på produktsida

• 6 olika mallar för startsidan för dynamisk landning

besök webbplatsen

Filippa K


Filippa Knutsson sa, ”We’re inspired by ourselves and those around us.”                                   Bli inspired av Filippa K!

 

Vaimo = hjärta på Samiska

Vi är certifierade Magento-experter och har tillhandahållit lösningar på plattformen sedan 2008. Genom att vara 100% fokuserade på Magento och ha ett eget team av 300+ e-handelsexperter med bred kompetens, ser vi till att din e-handelsplats fungera sömlöst med andra delar av din verksamhet. Vår medarbetare har stort kunnande och erfarenhet inom kärnan av e-handel - affärssystem, orderhantering och betalningssystem etc.