Affärsområde

B2C, Lösningsutveckling, Optimering av kundupplevelse

Plattform

Akeneo

Region

Afrika

Bransch

Detaljhandel, Kläder och mode, Sport och sportutrustning

Öka kundens livstidsvärde

Vår långvariga kund, Cape Union Mart, kom till oss 2013 med ett uppdrag: att byta plattform till Magento, locka fler kunder samt bearbeta och genomföra ett större antal online-transaktioner. Vaimos största utmaningar då var de många komplexa integrationer som behövdes för att framgångsrikt slå samman Magento med Cape Union Marts 160 detaljhandlare. I det snabba projektet omklassificerade och tillskrev Vaimo ett stort sortiment av SKU:er.

ökning av mobilkonvertering

ökning av mobilomsättning

ökning av mobiltransaktioner

Jämförelse okt – dec 2017 till okt – dec 2016

Lösningen

Orginalprojektet

Det ursprungliga projektet ville förbättra effektiviteten genom att integrera Magento med Cape Union Marts olika interna system som Sage ERP-system, varusystem, betalningsportar, lojalitetsprogram (eBucks och Discovery Miles) samt presentkort- och returhantering. Sedan den första lanseringen har Vaimo helt omarbetat Cape Union Marts webbshop flera gånger, vilket säkerställer att omnikanal-lösningen är modern och användarvänlig.

Uppnå digital mognad

Vaimo har implementerat en mängd nya funktioner sedan Cape Union Marts ursprungliga lansering, till exempel meddelanden om att varor inte finns på lager och tillgänglighet i butiken. Detta har resulterat i att kunderna ofta använder dessa funktioner för att se produkter och tillgänglighet online innan de kommer till de fysiska Cape Union Mart-butikerna. Omnikanal-lösningen möjliggör för kunderna att bekanta sig med varumärket, värderingar och naturligtvis produkterna på ett enkelt sätt.

Vaimo implementerade Mobicred Online Payments-system och VISA Checkout för att effektivisera kassaprocessen. Tillägget av Parago-logistiklösning gör att Cape Union Mart enkelt kan leverera och tillåta kundreturer via praktiska ombud, medan dotdigital marknadsföringsplattform ger butikerna ett enkelt sätt att få kontakt med kunder.

Vaimo avslutade nyligen en uppdatering för Cape Union Mart med en total förändring av designen på webbplatsen. Teamet på Vaimo uppdaterade koden som implementerades för flera år sedan för Cape Union Marts sofistikerade integrationer mellan Dolfin merchandise management, ett produktverktyg för detaljhandeln, och Sage ERP-System. En enhetlig kod över hela kedjan gör utvecklingen snabbare och gör det möjligt för Cape Union Mart att vara mer smidig med sina sex webbutiker. Ett av huvudmålen för det nya projektet var att förbättra den mobila användarupplevelsen. Vaimo samarbetade med Googles ledning för mobiltransformation för att bedöma Cape Union Marts nuvarande mobilstatus. Genom att använda Googles 25 mobila designprinciper för e-handel och intern expertkunskap om den sydafrikanske kundbasen, uppnådde Vaimo ett nytt utseende som fokuserar på prestanda, design och innehåll.

”Med vårt senaste projekt med Vaimo känner vi verkligen att vår handelslösning är i nivå med andra stora internationella aktörer. Vår lösning har en solid grund som vi kan finjustera för att tillgodose våra och våra kunders behov. Sammantaget har det senaste projektet med Vaimo varit en mycket positiv upplevelse. ”

Georgia Barry

eCommerce Manager at Cape Union Mart

Framtidsplaner för tillväxt

Vaimo i Sydafrika lanserade nyligen en webbshop för Cape Union Marts nya varumärke, Keedo. Vaimo planerar även att uppdatera Cape Union Marts andra varumärken, inklusive poetrystores.co.za, oldkhaki.co.za och treadandmiller.co.za. Tillsammans med en uppgradering till Solr Search kommer Vaimo att flytta märket till Vaimos Aja för sömlösa installationsprocesser. Aja hjälper utvecklare lokalt, driver kod in i leveranspipeline och genomför den slutliga driftsättningen.

Slutligen, för att uppnå jämnvikt i sitt omnikanal-tänk, kommer Cape Union Mart-kunder att kunna hämta online-beställningar i butiken och göra köp online i butiken.

Implementerade funktioner

  • Meddelande om att en vara inte finns i lager
  • Tillgänglighet i butiken
  • Pargo Logistics Solution
  • Mobicred online-betalning
  • Dotdigital
  • VISA Checkout

Vill ni också öka er trafik, konvertering och försäljning?

På Vaimo bygger vi digitala upplevelser i världsklass för att säkerställa att ni har konkurrensfördelar. E-handelslandskapet förändras på ofta oförutsägbara sätt, men vi ger er möjligheterna att öka försäljningen, ge de bästa kundupplevelserna och driva långsiktig tillväxt.

Kontakta oss
Hej!

Välj sida: