Set Descending Direction
  • BAUHAUS Sverige

    BAUHAUS Sverige

    BAUHAUS ville skapa en onlinemiljö som skulle passa både B2C- och B2B-kunder och som gav dem virtuella verktyg för att underlätta shoppingen. Vaimo hjälpte BAUHAUS uppnå detta genom att bygga anpassade funktioner på webbplatsen, såsom guider som hjälper kunderna att göra rätt val av produkter baserat på typ av projekt som kunden ska genomföra.

    • 120% - ökning av intäkter de senaste 12 månaderna
    • 75 000 besökare per dag under högsäsong
    • 10% ökat genomsnittligt ordervärde
    •  58 000 besökare per dag under normalsäsong
    Läs mer om BAUHAUS Sverige
  • FJÄLLRÄVEN

    FJÄLLRÄVEN

    Fjällrävens huvudsakliga mål var att erbjuda sina produkter direkt via webbplatsen som förmedlar varumärkets engagemang i utomhusaktiviteter och erbjuder funktionella guider och råd om hur och var man kan använda kläderna och redskapen.

    • 45%   - ökning i antal nya besökare
    • 45%   - ökning i sessioner på sajten
    • 90%   - ökning i trafik från mobil
    • 135% - ökning i transaktioner på mobil
    • 45%   - ökning av intäkter
    Läs mer om FJÄLLRÄVEN
  • Cape Union Mart

    Cape Union Mart

    Huvudprojektet hade fem viktiga mål: att byta plattform till Magento, attrahera kunder, hantera ett betydligt större antal transaktioner på nätet och integrera Magento i den aktuella miljön. Att utöka Cape Union Marts närvaro i olika online-miljöer och öka kundengagemang var också en del av målet.

    • 140% - Ökning i trafik
    • 650% - Ökning i transaktioner
    • 235% - Ökning i konvertering
    • 600% - Ökade intäkter
    Läs mer om Cape Union Mart
  • BAUHAUS Danmark

    BAUHAUS Danmark

    BAUHAUS Danmark ville kunna presentera sitt omfattande sortiment av produkter på sin webbplats och enkelt överföra innehåll. De insåg att de fysiska reklambladen ofta inte nådde kunderna och man ville ha ett digitalt och responsivt sätt att kommunicera med kunderna via dator, mobil och surfplatta.

    • 130% - ökning av intäkter de senaste 12 månaderna
    • 55 000 besökare per dag under högsäsong
    • 28 000 besökare per dag under normalsäsong
    • 47% besökare från mobil
    Läs mer om BAUHAUS Danmark
  • VALLILA INTERIOR

    VALLILA INTERIOR

    Vallilas vision var att bygga en webbutik som skulle erbjuda en kommunikationskanal till deras kunder och en unik varumärkesupplevelse. Självklart behövde företaget en responsiv webbplats för att tillgodose kunder som besöker webbplatsen från olika enheter. Vallila ville utveckla en e-handelsplats på en flexibel plattform som skulle tillåta expandering till globala marknader tillsammans med en erfaren lösningsleverantör.

    • 135% - ökning i antal besökare på mobil
    • 40% - ökning i antal besökare på dator
    • 250% - ökning i transaktioner på mobil
    • 265% - ökning av intäkt på mobil
    Läs mer om VALLILA INTERIOR
  • TIMCO

    TIMCO

    TIMco behövde en e-handelsplattform som skulle kunna stödja den dagliga verksamheten i och med en ökande komplexitet till följd av en växande B2B-verksamhet. Företaget ville ha en ny e-handelslösning som kunde hantera varje enskild kunds unika prisstruktur, rabatter och fraktvillkor. Realtidsdata om lagerstatus, produkter, order och nya kunder behövde synkas direkt till Magento, något deras tidigare webbplatsen inte kunde göra.

    • 40% - Ökning i organiskt sök
    • 30% - Ökning i sessioner på webbplatsen
    • 20% - Ökning i intäkter
    • 30% - Fler sidvisningar
    Läs mer om TIMCO
  • Pavers

    Pavers

    Pavers behövde skapa en helt ny användarupplevelse för sina olika kundtyper och den nya plattformen var tvungen att möta Pavers krav på multikanal. Den nya webbplatsen måste var en balans mellan något som är funktionsrikt, men ändå lätt att förstå för att ge bästa möjliga användarupplevelse, även för en besökare som inte nödvändigtvis är van att handla på nätet.

    • 270% - Ökning i organiskt sök
    • 65% - Ökning i trafik
    • 200% - Ökning i trafik via mobilen
    Läs mer om Pavers
  • Kalevala Koru

    Kalevala Koru

    Kalevala Koru ville hitta en partner som kunde hjälpa till att helt tänka om användarupplevelsen och gränssnittsdesign av deras e-handelsplats och hitta en pålitlig plattform för att ytterligare utöka sin verksamhet på den globala marknaden. Efter 6 månader levererade Vaimos projektteam två helt omgjorda och fullt responsiva e-handelsplatser på tre språk - finska, engelska och tyska.

    • 95% ökning i transaktioner
    • 120% ökning i intäkter
    • 10% ökat genomsnittligt ordervärde
    •  65% konverteringsökning
    Läs mer om Kalevala Koru
  • HEXAPLAN

    HEXAPLAN

    Hexaplans nya webbplats erbjuder bra användarupplevelse, en responsiv design, en optimerad sökmotor och individuella prislistor. Vaimo integrerade B2B-lösningen till Hexaplans ERP-system, vilket innebär att alla beställningar är automatiserade. Eftersom Hexaplan levererar varor från flera tillverkare utvecklade Vaimo en “drop shipping”-funktion i Magento.

    • 15% - ökning i antal besökare via organiskt sök
    • 40% - ökning av besökare från mobil
    • 30% - ökning av besökare från surfplatta
    • 35% - ökning av genomsnittlig sessionslängd
    Läs mer om HEXAPLAN
  • IJP Design

    IJP Design

    Vaimo hjälpte IJP Design att skapa en e-handelslösning som är skalbar och funktionell, men samtidigt mycket distinkt i design och kvalitet. De nya “look”-sidorna som Vaimo skapade ger kunderna möjlighet att se hur en komplett outfit skulle se ut och köpa den genom endast ett klick. Vaimo integrerade även Twitter på hemsidan.

    • 185% - Ökning i transaktioner via mobiltelefon
    • 30% - Ökning i trafik
    • 45% - Ökning i trafik via mobiltelefon
    • 50% - Ökning i e-handelskonvertering
    • 70% - Ökade intäkter

    Klicka här för att se filmen om IJP Designs projekt

    Läs mer om IJP Design
  • Top Streetwear

    Top Streetwear

    Top Streetwears tidigare plattform gav inte utrymme för tillväxt eller möjlighet att lägga till specifika funktioner som man behövde på webbplatsen. Företaget letade efter en plattform som var mycket anpassningsbar, kunde understödja deras behov av att implementera och hantera en stor mängd kampanjer och som var SEO-vänlig i ett led i att expandera till andra marknader. Top Streetwear har varit igång på Magento sedan juni 2011. De valde Magento tack vare dess breda funktionalitet och att den är anpassningsbar på djupet, vilket har hjälpt företaget att nå sin e-handelsmål.

    • 45% - Ökat genomsnittligt ordervärde
    • 35% - Ökade intäkter
    • 20% - Ökad konvertering
    Läs mer om Top Streetwear
  • ACTION GEAR

    ACTION GEAR

     Action Gears mål med sin närvaro online var en moderniserad sajt med möjligheten att växa ikapp med verksamheten. De ville ha en förbättrad sökfunktion, en uppdaterad hemsida och meny, och integration med ett av Sydafrikas ledande bonusprogram - eBucks.

    • 60% -   fler besökare på sajten
    • 75%   - ökning av antal transaktioner
    • 130% - ökning av intäkter
    • 30%   - iökning av genomsnittligt ordervärde
    • 200% - ökning av mobil trafik
    Läs mer om ACTION GEAR
Set Descending Direction

Vill du veta mer? Kontakta oss