Kundstudie

Helly Hansen

Helly Hansen grundades 1877 i Norge när sjökapten Helly Juell Hansen och hans fru började skapa vattentålig utrustning som kunde stå emot det norska vädret. Helly Hansen har fortsatt att göra professionell utomhusklädsel, och är många gånger det märke som är att föredra för professionella skidåkare, seglare och på arbetsplatser runt om i världen. I oktober 2016 hjälpte Vaimo till att lansera en fullt igenom mobilanpassad, online, hemsida på Magento 2 med integrationer av Magento Commerce Order Management för Helly Hansen.

Utmaningen

När Helly Hansens tidigare plattform lades ner började de leta efter en ny plattform som var mer användarvänlig och skalbar både ur ett backend- och ett slutanvändarperspektiv. De ville skapa en perfekt blandning av varumärke och handel i syfte att vägleda och inspirera kunderna genom att mixa innehåll och berättande i kundresan. Helly Hansen har även andra webbplatser för B2B, skor, etc med fokus på att skapa enighet i utseende och känsla.

Lösningen

Helly Hansens mobillösning lanserades på Magento Commerce Cloud i oktober 2016 med en integration av Magento Order Management. Detta var då den första integrationen av M2 Magento Order Management, samt den största implementationen som gjorts. Lösningen var också det största projekt som använt Magento Commerce Cloud som host, med totalt 27 butiker online som sedan adderades med fyra språk. Idag finns det 30 butiker på en Magentoinstallation, på sex olika språk. Onlinebutiken består av avancerade integrationer med WordPress och Magento 2.1.4 och en integration med Salesforce för kundtjänst. En integration med Helly Hansen M3 ERP-lösning och Vaimo CMS för innehållshantering avslutade uppsättningen av deras e-handel.

%

Ökad trafik

%

Ökad mobiltrafik

%

Ökning av antal köp

%

Ökning av antal köp via mobil

%

Ökad omsättning

(KPIs – 2017 vs 2016; året före omgjord plattform och året efter omgjord plattform)

“Helly Hansen valde Vaimo efter rekommendation från Magento och grundades bl a i Vaimos erfarenhet av M2-implementeringar, antal utvecklare och internationell närvaro. “

Chris Hammond
Global Digital Director på Helly Hansen

Funktioner

• Vaimo CMS

• Magento Commerce Cloud

• Salesforce-integration

  • Mer romus RMA-process

 

• WordPressintegration för varukorg, meny och kontoinformation

• Klevu sökmotor

• B2B-försäljning för arbetskläder

  • Multimagasinering

• Store Locator

• Magento OMS

  •  Email

• Betalningsportal

Se andra kundstudier

Bauhaus

BAUHAUS ville skapa en onlinemiljö som skulle passa både B2C- och B2B-kunder. Vaimo hjälpte BAUHAUS uppnå detta genom att bygga anpassade funktioner på webbplatsen, såsom guider som hjälper kunderna att göra rätt val av produkter baserat på typ av projekt som kunden ska genomföra.

Proactiv+

Proactiv+ webbutik byggdes på hårdkodade, oflexibla mallar som påverkade butikens stabilitet. Man ville gå över till en responsiv design för att tillgodose en mobildriven målgrupp, förbättra kundupplevelsen och göra det lättare att uppdatera webbplatsen internt.

Vaimo = hjärta på Samiska

Vi är certifierade Magento-experter och har tillhandahållit lösningar på plattformen sedan 2008. Genom att vara 100% fokuserade på Magento och ha ett eget team av 300+ e-handelsexperter med bred kompetens, ser vi till att din e-handelsplats fungera sömlöst med andra delar av din verksamhet. Vår medarbetare har stort kunnande och erfarenhet inom kärnan av e-handel - affärssystem, orderhantering och betalningssystem etc.