Attrahera och konvertera kunder som är på språng

varför ska du överväga mobil handel?

Mobila enheter är inte längre bara en trend eller en möjlighet. De har blivit den nya standarden. Fler och fler surfar på nätet på resande fot. Enligt uppskattningar kommer det, framåt slutet av 2015, att finnas runt 1,91 miljarder smartphone-användare i världen. (Källa: Statista).

Today's consumers move seamlessly between different devices throughout the day depending on the context, whether it being mobile phones, tablets, laptops. Merchants need to offer seamless experiences across each device channel and context drives the choice of the device in most of the cases. The amount of time consumers have or need, the goal they want to accomplish, their location, and the state of mind they are in, determine what device they use to interact with your brand.



Every merchant that Vaimo speaks to asks also advice on mobile strategy in some shape or form.  Both B2C and B2B retailers are experiencing significant increases in mobile traffic as an influencer to their eCommerce strategy. If we look at Vaimo's top 10 clients, then in 2014 mobile was approximately 60% of their overall traffic or higher,  and with no signs of slowing down. 

HOW TO GO ABOUT YOUR MOBILE STRATEGY?

The best is to start and look how your customers interact currently with your site. By analysing mobile traffic on your website, you can understand where the visitors are coming from, how long they are staying on the site, which devices they are using the most, and other useful data that is tracked within Google Analytics.

Your mobile strategy should focus on mobile-centric use cases and not force users into an "optimised" desktop experience.


                                      


Hur kan vaimo hjälpa dig?

Vi tillhandahåller funktionsrika m-handelslösningar, baserade på Magentos mobilvänliga plattform, som är specialdesignad för att ge kunderna en extra bra upplevelse. Du kommer att behålla total kontroll över både innehållet på och presentationen av din webbsideplattform samt över din webbkanals funktionalitet. Vi kan hjälpa dig värdera dina nuvarande mobiltillgångar och hjälpa dig finna och verkställa de cutting edge-strategier och -lösningar som dagens kunder kräver, baserat på dina klienters preferenser och vilka mobila enheter de använder i kontakten med ditt företag.


Vi hjälper dig, genom marknadens bästa metoder, att definiera din "mobila färdplan", baserat på var ditt företag befinner sig i ögonblicket och vad ni vill uppnå under en viss tidsperiod med en viss budget. Vi har expertkunskap och know-how om att utveckla mobilanpassade hemsidor, mobilappar och webbsidor med anpassad design. Beroende på dina behov och mål för kundernas mobila shoppingupplevelse, kan vi rekommendera olika vägar framåt. Vår mest populära och rekommendabla metod är att utgå från och tillämpa anpassningsbara mallar. Kontakta oss för att få reda på hur vi kan hjälpa dig att sätta samman och genomföra en framgångsrik mobilstrategi för ditt företag.

RESPONSIV DESIGN 


Internet blir mer och mer komplext, varför behovet att tillhandahålla en stabil webbupplevelse för en växande marknad av smartphone- och surfplatteanvändare aldrig varit större. Vi har redan kommit till punkten där det är svårt att hålla sig uppdaterad med den till synes oändliga raden nya skärmupplösningar och enheter. För de flesta hemsidor vore det en opraktisk och dyr lösning att göra en ny version för varje ny enhet, även om man specialiserade sig på de populäraste modellerna. Vi rekommenderar därför att du använder responsiv designlösningar. Genom responsiv webbdesign kommer din e-handelssida att känna igen och rätta sig efter interfacet på din kunds enhet, oavsett vad denne använder. Flexibla bilder, rörliga rasterpunkter och media queries används för att få layouten perfekt. Responsiv webbdesign har blivit det populäraste och smartaste sättet att optimera mobiler och rekommenderas av Google som den bästa varianten för webbsideutveckling. På köpet får du även bättre ranking i sökmotorer.





Tanken är att få din hemsida att se ut och uppföra sig så mycket som möjligt som de naturliga (nativa) apparna som skrevs direkt för de mobila enheterna. Om användaren exempelvis följer en länk i ett e-postmeddelande till din hemsida på en mobil enhet, måste han eller hon få en åtminstone lika hög användarupplevelse som på en stationär enhet. Responsiv design kommer kanske inte att ersätta behovet för mobila e-handelssidor, smartphone- och surfplatteappar den närmaste framtiden, men den erbjuder ett flertal fördelar i form av lägre totala underhållskostnader för sidan samt fördelar inom sökmotoroptimering. Den gör det möjligt att bygga en sida samt ta hand om ett innehåll och en produktkatalog som kan nå användare på ett stort antal olika enheter. Klicka här för att läsa om framgångarna vid lanseringen av Björn Borg responsiva site.


Vill du veta mer? Kontakta oss