Den Sverigebaserade e-handelsleverantören Vaimo baserar sina lösningar på Magento, en kraftfull e-handelsplattform som stödjer över 110 000 e-handelsplatser världen över. Vaimos framgångar har bara under 2012 banat väg för internationell expansion med nya kontor i Sydafrika, Storbritannien, och Australien.

Vaimo har uppmärksammats för sina produktiva och nyskapande metoder att leverera e-handelslösningar, senast genom att tilldelas priset som “Snabbväxande Partner” vid Magentos årliga evenemang “Imagine eCommerce” i Las Vegas. Mer än 400 Magentoleverantörer samlas årligen för evenemanget och endast 20 utmärkelser utdelas varje år. Motiveringen till priset var att Vaimo har visat en fantastisk tillväxt från år till år och har potential som stjärnskott i partnernätverket. Detta är bland annat ett resultat av företagets engagemang, utveckling och spetskompetens inom implementering av Magento Enterprise.

"Som vinnare av priset snabbväxande partner 2011, visade Vaimo stor tillväxt i sin verksamhet kring Magento Enterprise, vilket påvisade deras engagemang i att leverera kreativa och kvalitativa Magento Enterprise-butiker", säger Scott Dahlgren, Head of Magento Channel Sales på Magento.

Etableringen på nya marknader har simplifierats genom en i grunden internationell företagskultur med anställda från vitt skilda bakgrunder. Den gemensamma drivkraften inom företaget är att underbygga professionell e-handel och att sprida sina erfarenheter genom världsomspännande närvaro.

"Vi har skapat och tagit hand om mer än 300 handlare i Sverige, vi har vunnit stora branschutmärkelser – och vi kan bidra stort genom att bygga e-handel på nya marknader där vi introducerar nya nivåer av professionalism och förståelse för hur kunder vill bli omhändertagna", säger David Holender, CEO på Vaimo.

"Ett av de största problemen som bidrar till lågpresterande webbutiker är bristen på innovation och kreativitet. Precis som framgångsrika handlare i gallerior, som lägger mycket arbete på att skapa tilltalande och säljande skyltfönster, måste e-handlare dra till sig kunder och mana dem att gå hela vägen till genomfört köp", säger Brendan Peo, COO på Vaimo.

"Det som gör en bra webbutik är en design som stödjer nyanserna av det specifika området som den är designad för, men som även tar kundernas tankeprocesser i beaktning och varför de klickar på “köp”. “Vi ser inte webbutiken som en teknisk plattform. Webbutiken är försäljaren. Den måste finnas tillgänglig för att serva kunder dygnet runt, svara på frågor, ge rekommendationer för merförsäljning och korsförsäljning och därigenom övertyga kunderna att det de ser är ytterst åtråvärt, utan att irritera eller skapa förvirring", förklarar han.

"Detta resulterar i att det är mer än att bara välja standardteman och universallösningar på användargränssnitt för att skapa en bra ehandelsplats", säger Peo.

"Vaimo arbetar med sina kunder för att förstå psykologin hos personen som landar på siten. Användargränssnittet och integrationen till bakomliggande system, t ex affärssystem, är alla skräddarsydda lösningar anpassade för högeffektiv e-handel", förklarar han.

"Utöver att Vaimo redan är Magento Gold Solution Partner så ger detta pris ännu mer trovärdighet till företagets värde. Vi är erkända bland 100-tals nöja kunder och vårt skickliga team levererar stadigt mer sofistikerade webbutiker till större företag, säger han. Vårt kunnande har blivit formellt uppmärksammat genom denna utmärkelse och bekräftar för våra kunder och potentiella kunder att de samarbetar med en certifierad Magento-partner som är uppmärksammad som en innovationsledare bland kolleger".

Vill du veta mer? Kontakta oss