E-handelspecialisten Vaimo och Kiosked har startat ett samarbete för att ta e-handel och marknadsföring till nya nivåer – från web shops till web wide shops.

Kiosked gör det möjligt för företag att på ett helt nytt sätt etablera en närvaro på nätet och interagera med kunder. Med Kiosked kan företag aktivera kiosks (dvs. skyltfönster) i allt innehåll på webben (t.ex. bilder, videor, spel etc.), och sprida det viralt genom fans och publicister, samtidigt som man bibehåller kontrollen. Vaimo och Kiosked har skapat en standardmodul som ger e-handlare möjlighet att vara igång med Kiosked tjänster inom några minuter.

Kiosked CEO och grundare, Micke Paqvalén , beskriver plattformens påverkan: "För första gången kommer varumärken att kunna omvandla shoppingimpulser till försäljning. Vi är nu redo att gå vidare till nästa nivå: attrahera, stödja och öka antalet företag som använder Magento och Kiosked. Därför kontaktade vi Vaimo, en av de ledande Magento-leverantörerna".

"Vi noterar just nu en intressant trend. Varumärken vill komma närmare sina slutkunder och interagera på olika plan, medan slutkunden vill uppleva varumärket med relevant innehåll och på sina egna villkor. Vi ingick i ett strategiskt partnerskap och skapade en Kiosked-integration för Magento, världens ledande e-handelsplattform", säger David Holender, Vaimos CEO och grundare.

Integrationen innebär att e-handlare som använder Magento enkelt kommer att kunna överföra sin produktkatalog i kiosker och se till att alla ändringar som görs, såsom prissättning eller tillgänglighet, samtidigt återspeglas i kioskerna.

"Som innovatörer i e-handelsbranschen är vi glada att Vaimo och Kiosked valde att bygga en integration till Magento. Denna lösning, och deras strategi, visar en verklig förståelse av vart handeln är på väg. Kiosked på Magento exemplifierar uppfinningsrikedomen som det världsomspännande nätverket av Magento partners och handlare har kommit att stå för", säger Scott Dahlgren, head of worldwide channel sales på Magento.

Det Kiosked har att erbjuda har snabbt fått uppmärksamhet, då man har registrerat en bra bit över 200 miljoner unika kiosk-besökare, erbjuder 10 miljoner produkter genom sin shopping-plattform och kopplar samman shoppare med 10 000 varumärken och detaljhandels-tungviktare, så som: Angry Birds, Bloomingdales, Dell, Karmaloop, OnePiece, YOOX, Quiksilver, Lacoste och även Finlands president, Sauli Niinistö. Både företaget och dess teknik har fått flera internationella utmärkelser samt erkännande för sin potential att i grunden förnya och utmana e-handelslandskapet av idag.

Om Kiosked

Kiosked är en komplett företagslösning för visuell och social handel som förvandlar allt webb-innehåll, oberoende av enhet, till ett skyltfönster. Med Kiosked kan varumärken aktivera och styra sitt innehåll, samtidigt som man når och belönar sina anhängare världen över. Kiosked har utsetts som ett av världens bästa teknikföretag och har vunnit många stora reklam- och designutmärkelser. För mer information, besök Kiosked på: www.kiosked.com på Facebook på www.facebook.com/kiosked, eller följ oss på Twitter@Kiosked eller www.twitter.com/kiosked.

Om Magento

Magentos e-handelsplattform betjänar mer än 125.000 e-handlare över hela världen och stöds av ett globalt nätverk av lösning partners och tredjepartsutvecklare. Magento är en funktionsrik enterprise-plattform baserad på öppen källkod, som erbjuder e-handlare en hög grad av flexibilitet och kontroll över användarupplevelsen. I augusti 2011 förvärvades Magento av eBay Inc., och är nu en del av X.commerce, Inc. (ett eBay Inc. företag).

Vill du veta mer? Kontakta oss