Projekt: Daniel Wellington

Med inspiration från en man vid namn Daniel Wellington har Filip Tysander tagit fram en linje med stilrena, moderna klockor som passar i alla sammanhang. Sedan lanseringen i april 2011 har Daniel Wellington snabbt etablerat sig som ett av Sveriges populäraste klockmärken. Klockorna är eleganta med utbytbara armband i nylon. Företaget distribuerar till 25 länder och har nu lanserat en helt ny e-handelsplats med internationella leveranser.

 

FAKTA

  • Företag: Daniel Wellington
  • Bransch: Accessoarer
  • Paketering: Variate
  • Marknad: Global
  • Webbplats: www.danielwellington.com
  • Projektplan: 23 veckor
  • Antal produkter: ca 120


Aron Eliasson, Chief Executive Officer på Daniel Wellington:

“Vår nya site är så mycket bättre än vår förra, speciellt när det kommer till design och funktionalitet. Vi har ett fortsatt nära samarbete med Vaimo för att säkerställa att kunderna får en minnesvärd shoppingupplevelse på vår site.”

Utmaningen

Den huvudsakliga utmaningen med detta projekt var att leverera en stilren, förstklassig site som överensstämmer med Daniel Wellingtons varumärke. Och i och med att företaget har en världsomspännande marknad behövde siten anpassas lokalt för olika länder och språk.

Lösningen

Vaimo levererade en komplett responsiv site som hanterar flertalet språk, valutor och landsspecifika inställningar. Kunderna kan lätt hitta önskvärda produkter och snabbkassan underlättar köpprocessen. 

FUNKTIONER

  • Responsiv e-handelsplats
  • Flertalet språk och valutor
  • Redaktionella produkter
  • Snabbkassa

 

Klicka här för att komma till Daniel Wellingtons webbplats.

Vill du veta mer? Kontakta oss