http://www.naturkompaniet.se/

Naturkompaniet grundades 1931 och är en välkänd återförsäljare av friluftsprodukter och kläder. De har 32 butiker i Sverige, 15 butiker i Finland och franchisetagare runt om i Sverige som säljer produkter från världsledande varumärken. Naturkompaniets mål är att inspirera människor att göra varje dag till ett äventyr och njuta av naturen. De har ett stort engagemang i miljön vilket innebär att företaget endast tar in och säljer produkter av högsta kvalitet som håller i årtionden.

 

FAKTA

  • Företag: Naturkompaniet
  • Bransch: Kläder och utrustning
  • Magento-version: Enterprise
  • Paketering: Innovate
  • Marknad: Sverige och Finland
  • Webbplatswww.naturkompaniet.se, www.partioaitta.fi
  • Projektplan: 52 veckor
  • Antal produkter: 12 000


Henrik Hoffman, Managing Director på Naturkompaniet

"Omnichannel var ett av de viktigaste målen och vi har flera funktioner för att stödja detta på webbplatsen och i butikerna. Vi kommer att fortsätta utveckla omnichannel-upplevelsen tillsammans, med fler funktioner som hjälper våra kunder att hitta rätt utrustning för sina äventyr."

Utmaningen

Då Naturkompaniet är en av de största återförsäljarna av friluftsprodukter i Norden var den största utmaningen projektets omfattning, där både Naturkompaniet och dess systerbolag Partioaitta i Finland ingick. Även det stora antalet produkter var en utmaning. Naturkompaniet krävde en stark omnichannel-lösning, där alla system är integrerade för att ge full överblick av kunddata i alla kanaler och att alla i organisationen skulle kunna få tillgång till komplett information om kundernas upplevelse online. De ville att kundupplevelsen skulle vara densamma i alla kanaler, att webbplatsen skulle vara responsiv och ha en kundklubb med specifikt bonussystem.

Lösningen

Vaimo skapade två funktionsrika nätbutiker inom ett och samma projekt: en för Naturkompaniet och en för Partioaitta. Det utfördes flertalet integrationer mellan Magento, payment gateways, mediasystem och resursplaneringslösningar. Vaimo utvecklade även en speciallösning för att hantera bonuspoäng. Mycket arbete lades på att skapa en perfekt omnichannel-lösning för att ge kunderna en känsla av samverkan mellan de olika plattformarna och de fysiska butikerna. Kunderna kan beställa på nätet, se lagersaldon per butik, hitta närmaste butik och betala och hämta i butik. Butikspersonal kan enkelt komma åt ordrar online och hjälpa kunderna att slutföra köp på plats.

Funktioner

  • Responsiv webbplats
  • Omnichannel-lösning
  • Flervalsfiltrering beroende på kategori
  • Sök med SOLR
  • Kundklubb och lojalitetspoäng
  • Redaktionella och blogg-produkter
  • Snabbkassa

 

Klicka här för att komma till Naturkompaniets webbplats. Tveka inte att kontakta oss om du vill veta mer. 

 

Vill du veta mer? Kontakta oss