HYLETEs nya webbplats är lanserad

HYLETE är ett unikt premiumsportmärke som skapar träningskläder och utrustning för multi-idrottare (t ex crossfit) med högt ställda krav på kvalitet. Varumärket skapades 2012 där den huvudsakliga distributionskanalen för produkterna är direkt till konsument via nätet, ej genom återförsäljare. HYLETE säljer även sina produkter via professionella idrottsmän och tränare som visar upp varorna till kunder vid idrottsevenemang.

 

FAKTA

  • Företag: HYLETE
  • Bransch: Träningskläder, tillbehör och utrustning
  • Paketering: Innovate
  • Magento-version: Enterprise
  • Marknad: Global
  • Webbplats: www.hylete.com
  • Projektplan: 15 veckor utveckling
  • Antal produkter: 200+


Jamie Wardlow, Director of Marketing på HYLETE

"Vaimo levererade en konsekvent, responsiv och estetiskt tilltalande design, samtidigt som man var trogen det HYLETE står för. Vi skapar produkter som sätter kvalitet och funktionalitet i främsta rummet. Våra produkter är bäst tack vare detaljfokus och högpresterande komponenter, inte på grund av en överdriven mängd funktioner och finesser. Vi kände att Vaimo gjorde ett bra jobb i att ta denna grundläggande övertygelse till webbplatsen.Vaimo levererade en stilren och användarvänlig webbplats som verkligen representerar HYLETE  på bästa sätt."

 

Utmaningen

HYLETE hade en webbplats som kördes på en äldre version av Magento Enterprise som de administrerade med hjälp av oberoende utvecklare. HYLETE ville arbeta med en e-handelsleverantör som kunde hjälpa dem att förverkliga sin e-handelsvision. HYLETEs tidigare webbplats hade en enkel mobil plattform som inte levererade i enlighet med företagets krav. HYLETE behövde en responsiv lösning som ger kunderna en konsekvent och transparent varumärkesupplevelse, samtidigt som HYLETEs medarbetare endast behöver arbeta från en plattform i stället för att hantera flera olika.

 

Lösningen

När man skapade HYLETEs nya webbplats var det visuella oerhört viktigt eftersom företagets varor inte säljs i butik. Vaimo hjälpte till att förmedla känslan av premiummärket genom berättande och effektiva och detaljerade produktbeskrivningar och bildspråk. Vaimo implementerade Vaimo Content Management System som gör att HYLETEs medarbetare lätt kan addera nya bilder och widgets och skapa landningssidor. Uppdateringar i realtid gör att HYLETEs medarbetare kan reagera snabbare på kundernas beteende och anpassa innehållet därefter. 


Funktioner

  • Vaimo Content Management System
  • "Get the Look"-funktionalitet (Styled Products)
  • Instagram-flöde  med möjlighet att köpa en produkt via bild (via ReadyPulse)
  • Merchant E-Solutions och Paypal Beinganvänds som betalningsleverantörer
  • Popup-funktionalitet via Bounce Exchange
  • POS-integration
  • Lojalitetspoäng via Sweet Tooth
 

Ladda ner pdf för att läsa mer om projektet.

 

Klicka här för att komma till HYLETE´s nya webbplats. Tveka inte att kontakta oss om du vill veta med om projektet.

 

 

Vill du veta mer? Kontakta oss