Cape Union Mart
"Vaimo talade kunnigt om fördelarna och utmaningarna med att genomföra ett projekt i vår storlek. Vaimos tydliga förståelse av Magento och vårt ERP-system gjorde att vi kunde lita på deras kompetens. Vi var definitivt imponerade av deras gedigna meritlista, särskilt den mängd internationella projektpresentationer som fanns tillgängliga, vilka gav oss den slutgiltiga pushen att välja dem som vår lösningspartner. Vaimo har funnits där för oss och varit tillgängliga nästan 24/7. De har lyckats hålla sig inom budget även när vi har stått inför oförutsedda problem."

Amanda Herson

Head of Ecommerce

Besök Cape Union Mart

Utmaningen

Huvudprojektet hade fem viktiga mål: att byta plattform till Magento, attrahera kunder, hantera ett betydligt större antal transaktioner på nätet och integrera Magento i den aktuella miljön. Att utöka Cape Union Marts närvaro i olika online-miljöer och öka kundengagemang var också en del av målet. Den största utmaningen med e-handelsprojektet var alla de integrationer som behövdes för att framgångsrikt sammanföra e-handeln och de 160 butikerna. En av de största uppgifterna var att kategorisera om och skapa nya attribut för ett stort och komplext antal SKU:er. Detta projekt gick dock snabbt, då man ville nå ut på marknaden förr hellre än senare. Med detta kom utmaningen att kontinuerligt vidareutveckla på en komplex webbplats.

Lösningen

Vaimo har designat om Cape Union Marts webbplats vid två tillfällen, där responsivitet var i fokus den andra gången. Det har förekommit flera stora projekt, såsom dataöverföring, få katalogen redo för UX och kontinuerlig förbättring av hastighet på grund av det snabbt växande antalet transaktioner. För att förbättra effektiviteten och eliminera eventuell repetition av data, har Vaimo integrerat Magento med Cape Union Marts olika interna system, så som ERP-system, merchandising-system, betalningsgateways, belöningssystem (eBucks och Discovery Miles) samt integrationer av presentkorts- och returhantering. Sist men inte minst säkerställde man en sömlös omnikanal-lösning.

Funktioner

  • Fullt responsiv webbplats
  • Flertalet betalningsalternativ
  • Solr Search
  • Gränssnitt för önskelista för sociala plattformar
  • Endast en kanal för addering av data i backend
  • Integration av presentkortshantering i alla kanaler
  • Integration med Ebucks och Discovery Miles belöningssystem
  • Komplexa integrationer mellan Dolfin (används för att hantering av varulager), Magento och Sage ERP-system
  • Lösning för hantering av returer, fullt integreras med affärssystemet
Ladda ner PDF för att läsa mer

Vill du veta mer? Kontakta oss