BAUHAUS Danmark
"Vaimo har skapat en sajt som länkar samman våra kunder i butik till vår närvaro online. Där vårt sortiment i varuhuset “tar slut”, tar sortimentet online vid, vilket gör att vi är väl sammankopplade med kunden."

Klaus Hedegaard

IT Manager på BAUHAUS Danmark

Besök BAUHAUS Danmark

Utmaningen

Innan BAUHAUS Danmarks samarbete med Vaimo hade man en webbplats utan möjlighet till köp där man endast presenterade aktuell reklam. Den gamla webbplatsen var svår att hantera och anpassningar var inte möjliga. BAUHAUS Danmark ville kunna presentera sitt omfattande sortiment av produkter på sin webbplats och enkelt överföra innehåll. De insåg att de fysiska reklambladen ofta inte nådde kunderna och man ville ha ett digitalt och responsivt sätt att kommunicera med kunderna via dator, mobil och surfplatta.

Lösningen

BAUHAUS ville skapa en onlinemiljö som skulle passa både B2C- och B2B-kunder och som gav dem virtuella verktyg för att underlätta shoppingen. Vaimo hjälpte BAUHAUS uppnå detta genom att bygga anpassade funktioner på webbplatsen, såsom guider som hjälper kunderna att göra rätt val av produkter baserat på typ av projekt som kunden ska genomföra. Tredjepartsintegrationer med Nosto och Resurs Bank stödjer produktrekommendationer, notifikationer om “åter i lager” och betalningslösningar. B2B-portalen är helt skräddarsydd och API-sessionsbaserad med sin egen uppsättning av betalningsalternativ och ett BAUHAUS-kreditkort. Webbplatsen gör det enkelt för kunden att handla, hitta närmaste varuhus, boka installation och även ordna specialleveranser.

Funktioner

  • Click & Collect
  • Vaimo Content Management System
  • Store Locator
  • Produktkonfigurator för att anpassa produkter
  • Specialprissättning med t ex pris per kvm
  • Möjlighet till mängdrabatt
  • “Åter i lager”-notifikationer
  • Relaterade produkter, som t ex tillbehör
  • Integration av Magento med Nosto
  • Mobilbetalning

Vill du veta mer? Kontakta oss